איילון מסביר: למה פורסמה שעת ההגעה של ביידן?

מהדורת הבוקר 1 Comment on איילון מסביר: למה פורסמה שעת ההגעה של ביידן?

דני איילון, לשעבר סגן שר החוץ וכן שגריר ישראל בארה"ב מסביר ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי', מדוע האמריקנים פרסמו בכוונה תחילה את שעת ההגעה המדויקת של הנשיא ביידן לישראל ואיך הם וידאו שזה לא יסכן אותו: "האמריקאים יודעים לעבוד. הם מנהלים מעצמה"

דני איילון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דני איילון, לשעבר סגן שר החוץ וכן שגריר ישראל בארה"ב, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על היחסים של ישראל עם הממשל האמריקאי ברקע המלחמה. "האמריקאים לא סומכים על ראש הממשלה וחלק מהנסיעה של ביידן היא באמת לבדוק שהדברים פה בשליטה. זה חסר תקדים ששר החוץ האמריקאי משתתף בקבינט המלחמה הישראלי. הם בוודאי שמחו שגנץ הצטרף לממשלה".

הוא התייחס לכך שפורסמה שעת ההגעה המדויקת של הנשיא ביידן: "זה לא טעות שהאמריקאים פרסמו את שעת ההגעה המדויקת של ביידן. הם עבדו בהפוך על הפוך. הם פנו לאיראנים באמצעות אנשי הקשר והבהירו להם מתי הנשיא הולך להיות פה והזהירו 'אם תעזו, או החיזבאללה יעז לירות בזמן הזה יש לנו פה שתי נושאות מטוסים, אל תעזו'. אחרי שהאיראנים אומרים שהם לא ירו בשעות האלה הנשיא מגיע בגלוי. האמריקאים יודעים לעבוד. הם מנהלים מעצמה. אלה לא דברים שמתפרסמים בתקשורת".

איילון הסביר את מטרת הביקור: "ביידן בא לכמה מטרות – סולידריות, הרתעה ולתכנן את היום שאחרי. הם רוצים לוודא שישראל יודעת לאן היא נכנסת ומה לעשות אחרי. ביידן אמר בקולו שצריך לחסל את החמאס אבל לא לכבוש את עזה. לחשוב על מערכת אזורית שתיקח את עזה. לא הרשות הפלסטינית. כוחות בינלאומיים". 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כן, ראינו איך הכוחות הבינלאומים תפקדו לאורך השנים בסיני, עזה ולבנון. צריך להתנגד לזה